Lukijat

maanantai 9. syyskuuta 2013

Vaikeudet voitoksi

Suurenmoiset kiitokset kaikille ihanista kommenteista edellisessä postauksessani! Minulle tuli niin hyvä mieli, koska pelkäsin hieman aluksi, että saisin aivan päinvastaista palautetta. :) Laittakaa ihmeessä jatkossakin kommentteja ja kysymyksiä - kommunikoin mielelläni niin tuttujen kuin tuntemattomienkin lukijoiden kanssa.

Linkitin edellisen tekstini myös esimerkiksi Facebookin Uskovaiset nuoret -ryhmään. Muun muassa siellä tekstini aiheutti monenlaista keskustelua ja sain kritiikkiä (aivan ystävällistä sellaista) sinisilmäisyydestä ja lapsellisuudesta...

Naiivi - en lähde kiistämään, ettenkö olisi sellainen. Haluan kuitenkin kertoa, että olen tähän ikään (21 vuotta) mennessä ehtinyt jo käydä lävitse avioeron. En soisi kenenkään joutuvan kokemaan samaa. Toisaalta, täytyy kuitenkin muistaa, että heikkoudet voi aina (ainakin jossain määrin) kääntää vahvuuksiksi. Esimerkiksi minun tilanteessani olen avioeron avulla oppinut ymmärtämään, että millainen on aidosti ihannekumppanini ja millainen se ei ainakaan ole...

Jos sinulla on siis millaisia vaikeuksia vain, niin muista, että kaikesta voi selvitä. Tiedän myös sen, että nämä minun asiani ovat varmasti todella vähäpätöisiä verraten monien muiden ihmisten taisteluihin. Haluan etenkin juuri sellaisille ihmisille muistuttaa, että timantit hiotaan kovassa paineessa.<3

Elän tällä hetkellä omituisia aikoja, koska entinen aviomieheni menee tällä viikolla uusiin naimisiin. Löytyyköhän Suomesta ketään muuta 21-vuotiasta tyttöä, jonka entinen aviomies olisi jo uudessa avioliitossa. ;D Mutta niin. Erikoiseltahan tämä tilanne nyt tuntuu, koska olen herkkä ihminen, ehkä hauraskin... Mutta se on myös minun vahvuus, että oon herkkä...

Kariutuneesta avioliitosta huolimatta en ole lakannut uskomasta tosi rakkauteen, päinvastoin. Muutenkin on tapahtunut hyviä asioita, koska "se oikea minä" oli kateissa useamman vuoden ja nyt eron jälkeen on tuntunut, että olen ikään kuin palannut.

"Mun talossa asuu aina yksinäinen prinsessa.
Se etsii jostain kotia ja kultaista taivasta.
Tää kuullostaa hölmöltä, mutta sanon sen kuitenkin:
mä uskon että satuja on olemassa oikeesti."

 (Jippu: Enkelten kaupunki) 

Tällaista tällä kertaa. Nauttikaahan ihanista syyspäivistä! :)

Sydämellisin terkuin,
Maria
Meikitön kuva lauantailta Ullan häistä.:D (Mutta Ulla oli kaunis minunkin puolestani!)
(Mekko: kaverin vanha)

9 kommenttia:

  1. Tykkään sun positiivisuudesta ja rohkeudesta! Jokainen kohtaa jossain vaiheessa vastoinkäymisiä, mutta tärkeintä on, että anna menneisyyden määritellä sitä kuka ja mitä tänään on. Kaikkee hyvää sulle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen edellisen anonyymin kanssa erimieltä että ei anna menneisyyden määritellä kuka ja mitä tänään on koska se menneisyys nimenomaan määrittelee kuka ja mitä on tänään. Jos maria ei olisi kokenut esim avioeroa ei hän olisi nyt se kuka on. Se on kuitenkin varmasti kasvattanut ja tuonut lisää elämän viisautta joten menneisyys määrittää mitä on nyt.

      Poista
    2. Itse ajattelen niin, että jos menneisyys täysin määrittelisi nykyisyyden, muutosta ei tapahtuisi. Ihminen pysyisi paikoillaan. Kuitenkaan tämä ei tarkoita sitä, ettäkö menneisyys tulisi täysin unohtaa, ei suinkaan. Päinvastoin. Elämänviisauden karttuminen ja kasvaminen ihmisenä ei onnistu painamalla menneisyyttä villaisella, vaan käymällä läpi asioita ja antamalla niille uusia merkityksiä ja näkökulmia. Eli ei antamalla menneisyyden määritellä sitä kuka on tänään, vaan sen sijaan määrittelemällä sen, mitä menneisyys on.

      Poista
    3. Muutostahan nimen omaan tapahtuu kun se menneisyys määrittää nykyisyyttä.

      Poista
    4. Kiitos paljon palautteesta! :)

      Mielenkiintoista pohdintaa, että kannattaako menneisyyden määritellä sitä mitä on... Hyviä argumentteja molemmilla!

      Poista
  2. Tuo lause kyllä kaatuu omaan paradoksaalisuuteensa. Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta olen eri mieltä siitä, miten se kannattaisi ilmaista.

    VastaaPoista
  3. Olen erimieltä ajatuksen juoksustasi.

    VastaaPoista
  4. ex miehesi vaikuttaa henkilöltä joka ei osaa olla yksin kun pitää heti uudelleen mennä naimisiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta on tärkeää, että jokainen elää niin kuin itsestä tuntuu hyvältä ja oikealta, välittämättä muiden mielipiteistä.:)

      Poista

Cheer my day up - leave a comment! ^.^